2006-04-22

Lördag

Igår var det dags för ännu en utbytesstudentfest, denna gång hemma hos tyskan Eileen och isländskan Björk. Förutom en hel drös tyskar och islänningar utgjordes gästerna av en blandad europeisk kompott av svenskar, schweizare, belgare, samt några enstaka kanadensare, indier, japaner, koreaner och kineser. Jag höll mig mest på balkongen och samtalade med belgiskan Kat och tyskan Sylvia, båda väldigt sympatiska. De uppdaterade mig om vad som händer bland utlänningarna på universitetet – den vanliga utbytesstudenthärvan med intriger, sexhistorier och motsättningar. Skönt att slippa sånt. Vid två var det dags att lämna bygget, och de flesta åkte vidare till La Bomba. Jag gick hem istället, åt saltlakrits och tittade på några avsnitt av Lost.

Idag är det förresten två veckor sedan Nunu och Jin Yi gifte sig. Jag åkte till Shanghai och deltog i deras bröllopsspektakel. Nedan några bilder därifrån: