2007-04-14

Ohemult mycket

Efter långhelgen över Tomb Sweeping Day har det varit lite krångligt att passa in bloggen i det så kallade livspusslet. Fast några bilder har det blivit tid för:


Torsdags-ktv, antagligen något av Madonna.


Björnen på plats, fredag på Bobwundaye. Björnmannen stannade i några dagar, som vanligt är underbart alldeles för kort...


Bröllop på lördagen, för Toves kollega Joanna.


Tove mittemellan brudparet, i festens slutskede. Bruden här i sin tredje klänning för kvällen.


Guangjieande i Taipeis modekvarter.


På kaféet Norwegian Wood, som enligt ryktet ska stängas snart. Därmed går en kaffeinstitution i graven. Fast det är klart, chefens nyöppnade Kafka on the Shore finns ju alltid kvar. Alla städer borde ha en Murakamiälskande kafépionjär!

Jobbet har bjudit på flera utmaningar under den gångna veckan. Jag har minst sagt fått bevisa mig som Information Officer. Direktsänd radiointervju om studier i Sverige på onsdagen, och en Sverigepresentation på Yuan Ze University under torsdagen. Helgen känns välförtjänt!

4 Comments:

At 17:04, Anonymous Anonym said...

Välkommen tillbaka i cyber space. Din blogg är alltid toppen i ord och bild och du verkar som vanligt mycket välinformerad. Härliga bilder på bröllopspar och gäster.
Lasse

 
At 01:19, Anonymous Anonym said...

Varför inte öppna en Sweet Sputnik-bar i Taipei?

 
At 02:11, Anonymous Anonym said...

Jag menar givetvis Sputnik sweetheart-bar, vet inte varifrån jag fick ovanstående :)

 
At 16:53, Blogger Lotta said...

Mattias, Sputnik Sweetheart är ett utmärkt namn på en bar, men det finns viss risk för att kafégurun skulle anklaga mig för plagiat... Jag får nog öppna den där baren i Sverige någon gång i framtiden! Och du får vara DJ på lördagar.

 

Skicka en kommentar

<< Home