2007-03-23

Det allra sjukaste


Let's Talk in English, en publikation full av "pedagogiska" och urtrista texter - som om det inte fanns nog av dem i vanliga läroböcker. Men Let's Talk in English har någonting som läromaterial aldrig kan få. Jag talar givetvis om detta grovt icke-politiskt-korrekta omslag, detta sjuka, sjuka omslag. Är det ett kärlekspar vi ser? Eller två mycket goda vänner? De ser sannerligen ut att vara gjorda för varandra, denna yngling med kåbåjsarhatt och hans sälvän med kromosomrubbning.

Låt mig understryka: Bilden har inte manipulerats på något sätt. Omslaget ser ut så här i verkligheten (dokumenterat med Mathias mobiltelefon), och tidningen finns att köpa i välsorterade butiker runt om i Taipei.

Efter långa överläggningar med mig själv beslutade jag mig för att inte köpa den.

1 Comments:

At 00:40, Blogger Unknown said...

Undrar vem som är layoutare till den tidningen. Kan du tänka dig brainstormingen kring valet av framsidan, hur det kan ha låtit?

 

Skicka en kommentar

<< Home