2007-06-11

Back to B

Efter två semesterveckor i Skåne är jag tillbaka i Stockhom för min andra och tredje kurs och en sista dryg vecka i Sverige. Back to business, alltså! Dagarna kommer att fyllas med kursinnehåll, kvällarna med möten - både civila och jobbmässiga sådana. Ikväll intog jag dock min kvällsmåltid enbart i sällskap med en god deckare och en skaldjurspasta, vilket inte var illa det. Det är ju värmebölja här i hemlandet och man kan sitta på uteserveringar så länge man vill.

Nu är jag dock tillbaka på hotellet för en lugn kväll i stilla kontemplation.

På tal om kontemplation har jag lagt märke till denna reklamposter, som syns överallt:

Är det bara jag som tycker att den kritvita versionen av denna kille ser bra mycket bättre ut än den pepparbaksbrunbrända? Jag funderar på om asiaternas ideal om gräddvit hy har blivit mitt eget...

2 Comments:

At 15:11, Blogger Line said...

Jag tycker precis likadant. För att fira att jag verkligen hellre är blek än brun och läderartad har jag köpt solskyddsfaktor 50. Tias tycker jag är koko. I Asien är det standardfaktorn så jag står på mig.

 
At 21:50, Anonymous Anonym said...

Hoppas du sovit gott på hotellet! Vi saknar dej redan igen! Kram Mampsi
Ps. Tycker samma som dej och Line (du vet det där som Morfar alltid sa: "blek, men intressant...)

 

Skicka en kommentar

<< Home