2007-05-28

Måndag i slutet av maj

Efter en vecka med trevlig och informativ utbildning och rikligt med sociala aktiviteter i Stockholm har jag nu påbörjat min semester i Skåne. För en gångs skull i maj - normalt brukar jag ju komma hem i juli/augusti. Majsverige bjuder på ett annat slags grönska, ett annat slags luft. Helt underbart! Det gör inget att solen blygt gömmer sig bakom molnen; en vindstilla dag som denna är det ändå vansinnigt skönt att ta en joggingtur på grusvägarna, ströva runt i trädgården och gå barfota på Trulstorps Norregårds ultragröna gräsmatta. Nu ska jag fortsätta denna min första semesterdag med en god bok - blev sugen på Gösta Berlings saga eller något annat av Selma Lagerlöf. Och kanske kan jag driva upp en gossugen katt som sällskap.


Innergårdens örter med blommande gräslök


Utsikt över slätterna

1 Comments:

At 23:24, Blogger Isabelle Zhang said...

OH! These pictures are making me miss Sweden!! (and surely miss you!)

 

Skicka en kommentar

<< Home