2007-05-31

Från förvirring till planering

Några gånger om dagen finner jag mig själv i fullständig veckodagsförvirring - är det tisdag? Onsdag? Har det inte känts som torsdag i tre dagar nu? I och för sig behöver man inte ha stenkoll på dagar och klockslag under semestern, men jag finner det hjälpsamt för planering av trevliga aktiviteter under densamma. Vetskapen om att det är onsdag idag gjorde det till exempel möjligt för mig att köpa bussbiljetter för helgresa till Line i Göteborg på fredag. Och så vet jag att det är imorgon som vi ska gå och se de s.k. Umbilical Brother's föreställning Thwak på Slagthuset i Malmö.


En som knappast bryr sig om vilken kalendervecka han befinner sig i är Julius. Det viktigaste för honom är att få friskt vatten när han är törstig och kli på magen när han ber om det.

2 Comments:

At 17:01, Blogger Line said...

Och med det sagt kan jag åter konstatera, man ska vara katt i sitt nästa liv.

 
At 17:01, Blogger Line said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

 

Skicka en kommentar

<< Home