2006-10-31

Uppdatering

Det är minst sagt dags för en liten uppdatering om vad som hänt den senaste veckan. Det tunnsådda bloggandet har inte bara berott på aktivitetsfyllda dagar, utan även på de jobbiga data-/datorproblemen. Men, nu befinner jag mig en bra bit från fastlandets långa censurarm och bilderna borde kunna läggas in utan problem... Jag försöker!


Cafébesök - ett måste i Xiamen. Här en läsande Line på Luwak.


Mat - varje dag och i överflöd! En fördel med att hänga med semestrande typer.


Teinköp - ett annat måste i Kina! Här i Xiamen får man sitta ner och prova sig fram...


...en vila som man behöver framåt fem på eftermiddagen efter en heldag. Här två tröttisar fotograferade av Line. Till slut blev det halvfermenterat 铁观音 (Tieguanyin)


Sista kvällen i Xiamen började på Uffes - såklart!


Björn hade varit i Guangzhou på några dagars mässbesök och kom tillbaka tidigare under denna kväll (som tur var, så hann vi träffas innan jag lämnade Xiamen...). Här tillsammans med Jianyi och Nathan.


I Hong Kong! Mattias d.y. hade visabestyr, så vi hängde alla fyra över dagen igår. Här på promenad på Kowloon-sidan av sundet mot Hong Kong Island.


Line fotograferar från övre våningen på spårvagnen, ett trevligt ställe att befinna sig på Hong Kong Island.

Vid lunchdags idag skildes jag med Line och Mattias efter en jäkla trevlig vecka. De två åkte vidare till Shanghai för några sista dagar i Kina. Det ska bli kul att höra och se vad de hittar på!

Nä, nu är det dags för Lotten att nanna kudden. Givetvis drog hon på sig en liten förkylning i Hong Kong, där inomhustemperaturen i regel hålls på isande nivåer.. De är helt galna i ac där nere...

God natt!

1 Comments:

At 18:45, Blogger Line said...

Lotta, toppenbilder! Bidde du verkligen förkyld? Vi måste ha blivit det, när vi kom ut från landvetter snöade det. Nästan iaf, det var 0 gradigt och snön låg på marken och jag hade korta byxor och inget varmt med. Tack för den trevligaste resan på länge, vi saknar dig. Till din ära ska jag tvinga Tias leta reda på adaptern så jag kan göra äpple-morotsjuice, det första jag gjorde när jag vaknade var att handla ingredienserna. puss

 

Skicka en kommentar

<< Home