2007-06-20

Estoccolmo finito

Den sista veckan i Stockholm innebar....


...en hel del husspotting. Underbar arkitektur! Här i korsningen Dalagatan / Odengatan.


...några otroliga sammanträffande. På en uteservering på Odengatan fick jag syn på Gosie, som jag lärde känna i Hangzhou. Hon bor numera i Lund men var hemma i Stockholm på sommarlov. Och så vandrade jag förbi!


Gott veganskt kineskäk på Laowai på Luntmakargatan. Maten motsvarade ryktet, men priset??
Runt 150 kronor per varmrätt må vara normalt i Sthlm, men det torde svida i ögonen på alla som bott i Kina.


Efter Laowai blev det fräsch restaurangbar i Hammarby Sjöstad. Jag tog tvärbanan, för första gången, för att komma tillbaka till stan. Skönt att veta att denne man ansvarade för stationen i Sjöstaden!


På fredagen träffade jag Line och Mattias på deras hotell på Kungsholmsgatan. Vi drack några glas bubbel, åt jordgubbar och lyxade. Sedan var det till att gå genom långa, The Shining-liknande korridorer för att komma ut...


Tove mötte upp och vi promenerade ett tag genom Vasastaden för att hitta den perfekta uteserveringen.


Efter maten såg vi ut så här, av någon anledning. Läskigt värre.

3 Comments:

At 22:16, Blogger Line said...

Tänk att man kan se så gräslig ut med så lite ansträngning. Nästan fascinerande!

 
At 17:34, Anonymous Anonym said...

hur har ni egentligen gjort för att se ut så där? En varm pantoffla i munnen kanske? /M

 
At 19:40, Blogger Line said...

Vi har frustat som hästar och sedan fotat, Berit. Men en varm pantoffla kan nog göra samma sak!

 

Skicka en kommentar

<< Home