2007-06-20

Lördagsbröllop

I lördags bar det av norrut för bröllopsfest i Järvsö - det var dags för Björns kusin Tomas att möta sin Frida vid altaret. Vi bodde på fina Järvsöbaden, där även själva festen hölls. Otroligt fint där uppe! Jag som verkar vara litegrann allergisk mot skidbackar tyckte det var trevligt att besöka nordligare bygder i vackert sommarväder där snön kändes långt borta (fast jag hörde rykten om att Dalarna hade runt 30 grader varmt under en vecka i maj, och att det snöade veckan därpå. Huga).


Familjen Wahlström under fördrinken. Björn och Ida var mycket saknade, men det fick gå ändå. Bubblet och glada bröllopsatmosfären hjälpte!



Vattnet låg så spegelblankt...


Vy upp mot kyrkan.

Jag skämdes för mycket för att fotografera med min mobbe, så det blev inga fler bilder efter det här... Festen var i alla fall riktigt trevlig - min första bröllopsfest i Sverige, för övrigt. Jag hade visserligen inte Ulf till bordet, men fick äran att prova på hans valskunskaper. Inte illa! Därefter blev det såklart diskodans till långt in på småtimmarna...

1 Comments:

At 16:22, Anonymous Anonym said...

Det var fantastiskt trevligt att vara på detta storartade bröllop tillsammans med dig och Ulfen. Några ska ju hålla ställningarna vid baren och på diskogolvet även in på småtimmarna. Det klarade ni bra! Lisbeth och Lasse

 

Skicka en kommentar

<< Home