2006-05-01

More Relaxed

Framme!
Efter en totalt somndrucken flygresa kom jag till slut fram till Taipei och traffade Ya-Han pa avtalad plats. Hon hyr ett rum i narheten av universitetet, otroligt trevliga kvarter! Sma gator med en uppsjo av restauranger och butiker, trad, palmer och vespor. Vi tog en skal vallagade nudlar i narheten av hennes hem, och promenerade sedan till More Relaxed. Det har cafeet var vi pa forra aret ocksa, och det ar precis sa trevligt som jag minns det. Gott kaffe, Belle & Sebastian, poppiga taiwaneser med svarta plastbagar... Ya-Han sitter och komponerar slagord till onsdagens demonstration, mer om det senare i veckan. Jag dricker en dubbel latte och njuter av att vara ledig. Ikvall ska vi gora upp en plan for resten av veckan, som att doma av dagens vader kommer att bli tropisk varm. Jag ser iste framfor mig, pa en skuggig plats, med Taipeis gatuliv pa en armlangds avstand och mycket tid for kontemplation.