2006-08-15

Sista dagen

Alla som gillar att läsa min blogg kan glädja sig åt att detta ur bloggsynpunkt rejält misslyckade gästspel i Sverige snart är över. Imorgon sticker jag tillbaka till Kina! Var inte arga på den torftiga uppdateringen, snälla ni... Jag tror att min dagbok trivs bäst i Kina.

Om vi överhuvudtaget kommer dit... Vi bokade med British Airways, flygning via London alltså. Biljetterna betalades två-tre dagar före "terrorupprensningen" och de striktare säkerhetsreglerna. Hej då handbagage, hej genomskinlig plastpåse! Jag har inte bestämt mig för hur jag ska se på det här - ska det kännas tryggt att de kollar alla extra noga, eller ska jag bli förolämpad över att de får mig att känna mig som en terrorist (jag funderade ju på att lägga ner en tub Aco ansiktstvätt i handbagaget, uppenbart bombhot)? Kanske lönar det sig inte att tänka allt för mycket på det där, återstår bara att be till gudarna att mitt och Björns djärva arrangemang - jag flyger från Kastrup, han från Arlanda, hoppar på samma plan i London - faktiskt fungerar utan förseningar. Håll tummarna för oss.