2006-11-07

Jubileum

Ja, det kan man faktiskt kalla det. Ikväll är det precis en vecka sedan jag anlände i Taipei. Det känns snarare som ett helt liv.

Kanske har jag slagit ett slags rekord i bosättningshastighet? På en vecka har jag funnit en lägenhet som jag trivs otroligt bra med, fixat möbler till den och dragit dit de nödvändigaste vitvarorna. På lördag kommer dessutom internetanslutningen som en prick över ett fundamentalt i. Tills dess får jag nöja mig med trådlöst internet här på Dante Coffee (en av många Starbucksliknande cafékedjor i Taiwan) för dryga trettio kronor för två timmar. Ganska bra egentligen, för då kan jag samtidigt äta god kvällsmat.


Idag köpte jag förresten en otroligt snygg matta till mitt vardagsrum, som börjar ta form på allvar.

I förrgår:


Ikväll:

De blå gardinerna är borta, fläckkänsliga soffan insvept i sängöverkast, nytt soffbord på plats och fina mattan därunder.


Förutom heminredning ägnar jag givetvis den största delen av min tid på jobbet. Efter fyra dagars mässa har nu undervisningen börjat på allvar. Det är roligt att lära sig så mycket varje dag!

1 Comments:

At 22:05, Blogger Line said...

Fin matta! Så mysigt, extreme taiwanese makeover! Förresten har jag redan kollat vad det kostar att flyga från Osaka till Taiwan. Det kan bli tal om våldgästning i vår alltså.

 

Skicka en kommentar

<< Home