2006-11-03

Snabba ryck

Revolutionerande snabba förändringar i vardagsrutinerna brukar kanske inte inträffa så ofta, men det är alldeles uppenbart vad som har hänt här.

Jag stiger upp runt sju varje morgon.
Jag fönar håret och sminkar mig varje dag.
Jag bär långbyxor/kjol med strumpbyxor och skjorta/kontorsfin topp varje dag. Och skor som inte har fri häl.
Jag har fasta arbetstider från nio till sex varje dag.
Jag åker hiss till kontoret varje dag.
Jag känner ett behov av att köpa en portfölj varje dag.

Detta är ganska nytt för en tidigare något ...oregelbunden... frilansare.

8 Comments:

At 22:03, Anonymous Anonym said...

Det påminner mig om Dollys Nine To Five/ Pappsen

 
At 22:11, Anonymous Anonym said...

Mej påminner det om mej själv - under vissa perioder i alla fall. Puss och lycka till!!! /Mamsen

 
At 23:16, Blogger Linda Unnhem said...

Ombyte förnöjer! ;-) Lycka till! /Svägerskan

 
At 23:26, Anonymous Anonym said...

Oaah Lotta!!!! Du är alldeles väldigt duktig! Kram och lycka till! Lisbeth

 
At 23:27, Anonymous Anonym said...

Oaah Lotta!!!! Du är alldeles väldigt duktig! Kram och lycka till! Lisbeth

 
At 01:32, Blogger Line said...

Corporate-Lotta. Men jäklar vad snygg du måste vara i dina skräddade kläder när du spatserar gångarna upp och ned!

 
At 02:09, Anonymous Anonym said...

Kör järnet Lotta! Är säker på att du äger i Taipei. Tack än en gång för att du var en så bra värd :) Hälsa Björnen också. Kram från Götet!

 
At 22:13, Anonymous Anonym said...

Shit Lotta!
Trivs du med detta ditt nya jag??
vi måste snacka snart bruden

kramis

 

Skicka en kommentar

<< Home