2007-06-27

Midsommar och blomster därefter

Tillbaka! Både i Taipei och på bloggen... Helgen och veckan har varit fullbokad, midsommar, sedan återkomst på jobbet, det tar sin beskärda del och kraft. Tyvärr har kameran varit rätt så inaktiv på sistone, men lite kan jag bjuda på.

Midsommarmiddagen avnjöts i stora huset hemma hos chefen i goda vänners lag. Något traditionsenligt midsommarregn blev det inte, men dock Jansons, sill, nypotatis och annat gott.

Putte (till vänster) och Knut (till höger). Putte är familjen Byströms charmiga hund.


Men denna pose stal Putte showen flera gånger...


...och när det inte räckte bjöd han upp tjejerna till dans.

Kvällen slutade givetvis inte där; det blev Carnegies (mycket kött efter all fisk) och Luxy (som lutade åt lamm). Jag vet att någon fotograferade även där, men i ärlighetens namn har jag inte så stor lust att se de bilderna. Det går vilt till på midsommar.

Några blomsterkransar hade vi inte, men på söndagen fick jag och Tove vårt blombehov tillfredsställt på den stora blomstermarknaden intill Daanparken. Låt mig säga så här: denna närmare 600 meter (?) långa marknad hade säkert givit alla er trädgårdsälskare därute ert lystmäte och lite till. Vårt uppdrag: att fixa växter till vår inredningsnödiga balkong. Uppdrag accomplished!


Tove i ett av de många orkidéstånden. Orkidéer i alla former och till löjliga priser. Tove var lyrisk! Jag, som bara är alltför medveten om min oförmåga att låta blommorna blomma, gladde mig åt Toves orkidétrans, men var själv mer inriktad på gröna växter.


En del av skörden i taxin på vägen hem.

Nu har vi alltså en fullt funktionsduglig uteplats på balkongen, med grönt, blommor, örter, bord, bekväma stolar och utsikt över toppen på 101:an. På kvällen, när temperaturen sjunkit något, är det perfekt att sitta där och äta kvällsmat. Bildbevis kommer senare!

1 Comments:

At 23:13, Anonymous Anonym said...

Mysigt mysigt! Har man en balkong eller trädgård måste man bara utnyttja den till växter och intag av (god) mat./Kram Mamsen

 

Skicka en kommentar

<< Home