2007-07-02

En förkylning och en utmaning

Förkyld och jäklig är man denna måndag. En överdos av C-vitamin och försök med förkylningsmedicin (för första gången i mitt liv) får förhoppningsvis fart på mig igen inför morgondagens arbete. Kollegorna insisterade dessutom på att varm sake är bra emot förkylningar (Line?), så det fick bli några glas sådant på kvällens avskedsfest för kollegan Van.

Helgen bjöd på ymnigt festande i dansens och sångens tecken. Allt från ett ölbryggeri och Roxy-återseende till karaoke och tappad röst. Helkvällar var angesagt, som tysken skulle säga, eftersom det ju är Vans sista helg i Taipei. Alltid kul att ha något att skylla på!


Dagens utmaning: Skapa en pratbubbla till denna bild! Eller skriv en 500 tecken lång text med titeln "Tove och telefonen". Var är hon? Vem ringer hon till? Varför ser hon så pillemarisk ut? Låt fantasin flöda!

3 Comments:

At 02:43, Anonymous Anonym said...

Jag vet att Bush och Putin har var sin röd telefon,men hur i allsindar har ni fått tag på Maos "lilla röda"/bg

 
At 03:12, Anonymous Anonym said...

"Visserligen ville jag inte ha någon liten mobil som man aldrig hittar i handväskan, men detta är väl ändå att överdriva?" /Berit

 
At 15:01, Blogger Line said...

Big phones are back! Och allt säljer med en snygg tjej.

Ang. sake, bör vara så mycket godare än varm vidrig whisky jag tvingar i mig när jag är förkyld. Go for it!

 

Skicka en kommentar

<< Home