2006-11-12

Vernissage på Östra Fredsgatan nr 28

I eftermiddags inleddes Angelas månadslånga utställning i ett galleri/aktivitetscentrum nere vid universitetet. Angela är Nelsons flickvän - den Nelson som planerar att bygga en antik seglingsdjonk och så småningom segla runt jorden, alltså. Jag lärde känna Angela i Xiamen några veckor innan jag lämnade staden, hon var där på besök men bor annars i Taipei, precis som Nelson. Angela och Nelson är otroligt trevliga och inspirerande människor, som jag ser fram emot att umgås mer med.


Till vänster syns Angela, som målar i olja och oftast med afrikanska motiv. Hon har bott från och till i Sydafrika i nästan tjugo år och är även ordförande för det taiwanesisk/afrikanska författarförbundet. Till höger syns Laura, som ställde ut sina målade strutsägg. Mannen i mitten är okänd.


Min favoritmålning.


Det serverades en liten buffé och Roibus-te.


... och jag träffade Nelson igen! Fast jag kallar honom Lao Liu, förstås.

1 Comments:

At 21:59, Anonymous Anonym said...

När vi kommer till Taipei, måste du ta oss till Östra Fredsgatan nr 28! Pussokram Mamsen

 

Skicka en kommentar

<< Home