2006-12-21

En sådan lista

Det bara kliar i fingrarna att göra en Topp- och Flopplista:

Topp:
1. Björne flyger in från Xiamen imorgon kväll! Och en kattvakt dök upp som ur intet, så kanske kan han stanna lite länge till och med? Drömutsikter för helgen.
2. Herr Smutsnos minns mig. Vi hade en vänskaplig träff på gatan igår när jag var på väg hem från Carnegies (se Flopp-listan). Jag hälsade fint och det gjorde han också. Sedan blev det (jul)klappande på katten, eller i alla fall på de delar av honom som fortfarande var torra.
3. AK3, Världens modernaste land, Mäklarna, Kobra; trevliga program på svt.se. Synd att det är så många säsongsavslutningar nu runt jul, bara.

Flopp:
1. Det har varit himla regnigt på sistone. Förvisso inga översvämningar eller nedrasade landsvägar i min närhet, men för en som promenerar till arbetet är det jobbigt nog när vattnet liksom stänker upp från skorna på vaderna och man blir så där blöt i allmänhet.
2. Carnegies, puben med "Ladies night" på onsdagar. Efter en med beröm godkänd förfest hos en bekant gick vi alla ut till detta ställe, som visade sig vara exakt den köttmarknad som ryktet gjorde gällande. Jag och Yahan höll ut i tio minuter och ville inte ens ha gratisdrinken som de bjuder på för att locka kvinnor dit (i kombination med fritt inträde, till skillnad från männen).
3. Alexander Skarsgård: Råkade titta lite på andra avsnittet av "Cuppen". Hans syokonsulent borde ha avrått honom från att syssla med skådespeleri (eller med något annat som gör att jag kan råka få syn på honom). En briljant far räcker liksom inte.