2006-12-04

SveeeT

De senaste dagarna har jag varit sugen på Sveriges Television.
Det började med prat om Itzahks julevangelium från olika håll, vilket fick mig att gå in på svt.se för att se vad som bjuds där. Hipphipp visade sig inte alls vara särskilt generösa med att lägga ut sina program på webben (skulle sänka dvd-värdet kanske), till skillnad från till exempel galenpannorna Anders och Måns i Fråga Anders och Måns. Jag såg alla deras tillgängliga program igår, vilket föranledde våldsamma hostattacker som rev i mitt förkylda bröst, men som gjorde gott ändå. Och mer bra humor: Mäklarna. Kjell Bergqvist är en klippa, men jag visste inte att även Cecilia Frode har en sådan komisk talang. Hon gör sin karaktär sorglig, pinsam, sympatisk, rolig och smart på samma gång. Synd att avsnitten bara får ligga ute 30 dagar efter första sändningstillfället, annars hade jag kunnat se avsnitt 1 till 6 också. Ikväll.

5 Comments:

At 22:16, Anonymous Anonym said...

Kommer du åt Anna Pihl i TV4 på måndagar så tycker jag, vi, att den rätt ok!
Kram Lisbeth

 
At 17:01, Anonymous Anonym said...

Anna Pihl är helt klart god dansk kriminaldrama med en slags oförfinad touch. Äkta liksom. Men finns nog inte att ladda ner på tv4.se :( Kommer du hem till jul?

 
At 03:32, Blogger Linda Unnhem said...

Missa inte heller Ernst Billgrens vackra serie AK3. Har gått i två delar och jag tror att det är ett program kvar. Kram från Linda

 
At 04:14, Anonymous Anonym said...

Såg att du ringt idag.." (eftersom du är den enda med så konstigt långt nummer som jag känner...)Drömde att jag var i Kina med dig och Björn häromnatten..vi simmade i en massa vattendrag.
Håller på med labbande/skrivande, stressful times. Snart måste vi nog snacka ordentligt. Tror att det kommer bli en biljett beställd snart..du blir den första att veta
LÄNGTAR!!!
jag ringer nästa lediga dag när vi båda kan snacka
KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM

 
At 04:15, Anonymous Anonym said...

och julkalendern är ju riktigt bra i år!

 

Skicka en kommentar

<< Home