2006-12-18

Förunderligt och märkligt

På vägen hem från kvällens sopslängande såg jag förresten en jättekonstig hund på gatan utanför mitt hus. Jag förstod först inte vad som var konstigt med den, men så insåg jag att det var en gris. En stabbig, rosa- och svartfläckig gris med en mankhöjd på modiga halvmetern! Längre bort på gatan stod matte och ropade "kom igen nu, lite fortare!". Grisens agenda var att lunka fram långsamt intill de parkerade bilarna vid vägkanten, men han/hon verkade faktiskt lyssna på matte och lunkade plötsligt snabbare.

Det var det konstigaste jag sett i husdjursväg här i Asien.

2 Comments:

At 23:13, Anonymous Anonym said...

Gud vad gulligt. En jättegris som vovve i Taipei.

 
At 23:25, Blogger Lotta said...

Ja, han var söt. Eller så var det en hon, jag vet inte så noga med grisar. Det är ju en sak med minigrisar, men en riktigt stor gris har jag aldrig sett som husdjur; inte i stan och inte på landet.

 

Skicka en kommentar

<< Home