2006-12-02

Nippriga nysningar

Igår utbröt en av de värsta förkylningarna hittills i mitt liv, lagom till klockan åtta på morgonen när jag skulle gå till jobbet. Den härjade runt i min kropp hela dagen, och på ett riktigt retfullt sätt dessutom - jag hade för mycket att göra för att gå hem. Trösten blev tanken på helgen, som jag föreställde mig som en enda lång läkande vila.

Nu är det lördag kväll, och visst är jag bättre. I alla fall vad förkylningen beträffar. Mentalt är jag däremot nipprig efter en hel dag hemma. Det kan vara en konst att varva ner. Speciellt när man är lite för mosig i huvudet för att läsa och inte heller känner för att kolla på dvd, eller för att leka mer med Rubiks kub, eller för att lösa fler sudoku...

2 Comments:

At 15:35, Anonymous Anonym said...

krya på sig lotta

 
At 19:59, Anonymous Anonym said...

Lotten - hoppas du känner riktigt bra nu - Puss från en mamma

 

Skicka en kommentar

<< Home