2007-01-07

Gardiner och eftersnack

Helgen är på väg att ta slut, och kommer väl hinna göra det också innan detta inlägg har skrivits och postats... Jag sörjer inte så vansinnigt mycket just den här gången; faktiskt blev jag lite besviken på det gångna veckoslutet, eller närmare bestämt på lördagen. Min mycket starka lust att gå ut och festa möttes av avmätta "vi sitter och kollar på film"-svar från dem jag hade att fråga... Det blev gardininköp på nattmarknaden i stället, av alla saker. Och fönstershopping av raskatter i fint skinn.

Söndagen såg ut att bli medioker, men så ringde Yahan just när jag var på väg innanför dörren med en kasse full av grönsaker och förvånansvärt energiska salladsplaner. Hon hade precis kommit tillbaka från ett besök hos sin mor i hemstaden Hualien och behövde den vanliga dosen eftersnack. Hon kom över, och efter att konflikterna diskuterats klart fanns det tusen andra samtalsämnen. Och en stor sallad.