2007-01-06

Nyår och nya möbler

Så här sex dagar in på det nya året har jag återhämtat mig efter nyårsaftons kolmonoxidöverdos och det terroristliknande fyrverkeriet på höghuset. Men det tog alltså ett tag.


Många ansikten, de flesta vända åt samma håll.


Trots att vi var en bra bit från själva spektaklet (det hölls gratiskonserter och gud vet vad) var det packat med folk. Och alla körde motorcykel för att komma dit (därav överdosen av kolmonoxid).


Inte så lätt att fånga fyrverkeri på foto. Här får man i alla fall en idé om hur rökutvecklingen såg ut. Det var ett imponerande smällande, måste jag säga.


Fram till dags dato. I eftermiddags levererades möblerna till det andra sovrummet i lägenheten. Någon timme efter lubbaren som bar upp allting (ensam), kom Ikea-tomtenissen (också ensam) och monterade alltihop. Duktiga människor!


Och nu är det plötsligt ett beboeligt och i mitt tycke ganska mysigt rum. Jag kan avslöja att det kommer att bebos väldigt snart... Den nya dammsugaren insisterade på att få vara med på bilden, men elementet höll sig inte framme i tid. Dessa båda viktiga hushållsartiklar inhandlades idag efter att jag hittat sextusen taiwandollars i en handväska jag använde för någon månad sedan. Jag gillar mitt hembanksystem - göm pengar här och var, hitta dem lång tid senare och spendera dem genast.

3 Comments:

At 21:25, Anonymous Anonym said...

Äpplet faller inte så långt frånpäronträdet,din mamma har haft samma tendens nåra gånger.Vem är den lycklige som skall bo irummet. Jag trodde att du köpt dubbelsäng med tanke på att mamma ojag kommer på besök såsmåningom

 
At 06:03, Blogger Linda Unnhem said...

Tyvärr har inte din bror samma tendens, hehe... Och han hade framförallt inte spenderat dem på en dammsugare! Gott nytt år, förresten!

 
At 16:14, Anonymous Anonym said...

Det verkar som om alla länder vill övertrumfa varandra med fyrverkerier. Det måste ha varit kul att få uppleva Taipei-versonen. I år upplevde vi Miami-versonen, som också platsar på topplistan. Beträffande möbler så hade SV.D i dag en intressant artikel om Ingvar Kamprand som vid 81 års ålder tänker satsa ännu mer på Asien. Snart kan du även köpa dammsugare på IKEA förutom en ljummen slang för en femma. Må gott Lotta/L & L i Sollentuna

 

Skicka en kommentar

<< Home