2007-03-14

Soffhoppor

Så sitter vi här igen, vi hårt arbetande cityhoppor. Möra efter ännu en lång arbetsdag, med ett bra underhållningsutbud (House / Ulvesson och Herngren). Mjölkteet har druckits upp och myggorna surrar.

Om någon därute saknar underhållning ikväll kan ni förresten roa er med att titta på mitt första tv-framträdande i Taiwan från youtube. Den som inte tycker att mimiken är tillräckligt underhållande och vill förstå vad som sägs kan få en grovöversättning i kommentarerna. Jag välkomnar även gissningar!

4 Comments:

At 23:49, Blogger Jonah said...

Haha! Jättekul, och jag är imponerad över att du kom ur det där med värdigheten i behåll. På något vis är jag glad att det var vi som stod för kulturimperialismen, och inte tvärtom...

 
At 16:37, Anonymous Anonym said...

Nu måste du berätta vad ni pratar om. Vad säger du själv, t.ex.? /M

 
At 18:19, Blogger Lotta said...

Programledaren Taozi börjar med att fråga om det finns något som vi utlänningar lagt märke till speciellt i Taiwan. Den japanska tjejen börjar med att säga att taiwaneser pruttar och rapar offentligt, vilket man aldrig skulle göra i Japan. Det både luktar och hörs (något som jag för övrigt har förskonats från här i Taiwan...). Sedan frågar Taozi mig och jag säger ungefär "Jag har inte lagt märke till något särskilt konstigt. Förutom... att tjejerna ska vara så gulliga hela tiden ("spelar gulliga med olika gulliga poser"). Det är ganska speciellt. "Spelar gulliga, vad menar du?". Den töntiga minen jag gjorde var en imitation av hur taiwanesiska tjejer posar på foton osv. "Sådant gör inte vuxna tjejer i Sverige, alltså? Hur gammal skulle man vara för att göra något sådant i Sverige?" "Tja, fem år gammal kanske" "Har du varit i Japan?" "Ja, det har jag, men det var länge sedan. Där gullar man sig säkert också, eller?"... osv..

 
At 20:29, Blogger Unknown said...

va söt du är!
/gabriella

 

Skicka en kommentar

<< Home