2007-03-13

Bloggutmaning från Linda

Sex saker (som jag inte heller är så stolt över, Line):

1. Jag blir tidvis vansinnigt trött på att bli glodd på och betittad här i Asien bara för att jag är blond utlänning, men tillbaka i Sverige saknar jag uppmärksamheten och blir deprimerad för att ingen ser mig.
2. Som sjuttonåring var jag fullständigt inkapabel att föreställa mig själv som äldre än 23.
3. Jag kan inte lyssna på musik jag gillar utan att sjunga med.
4. När jag måste stå upp på en fullsatt buss tänker jag hela resan på de miljontals bakterier som frodas på handtaget eller ledstången som jag håller i och jag kan inte slappna av förrän händerna har tvättats med tvål.
5. Jag en tendens att döma ut saker i mycket definitiva ordalag, som ur stolthetssynpunkt senare gör det svårt för mig att officiellt ändra åsikt. När jag var yngre gällde det ofta musik som storebror Niklas gillade och som jag högljutt underkände (jag fick därefter börja lyssna på Metallica och PJ Harvey i smyg).
6. Jag somnar alltid på höger sida, helst i fosterställning.

5 Comments:

At 03:30, Anonymous Anonym said...

Jag tänker inte göra någon utmaning -det skulle ju inte gå eftersom jag inte har någon blogg- men kan bara konstatera att du och jag är väldigt lika i åtminstone två fall (+ ganska lik i ett). Kanske inte så konstigt, men gissa vilka. /Mamsen

 
At 04:03, Blogger Linda Unnhem said...

Berit: Undrar om en av de där sakerna är att "döma ut saker i mycket definitiva ordalag" - i så fall är ni tre av den sorten i familjen! ;-)

 
At 05:05, Blogger Line said...

Visst är det ändå lite befriande med bikt? :) Även sådan här oskyldig som bloggare ägnar sig åt.

 
At 09:56, Blogger Lotta said...

Mamsen: Jag är relativt säker på att det är nummer 3,4 och 6, men helt säker kan man ju inte vara.

Linda: Som du vet är mamma precis motsatsen till det där, så jag och Niklas får ensamma bära hundhuvudet.

Line: Ja, faktiskt. Fast jag sparar det allra skämmigaste åt mig själv.

 
At 23:48, Anonymous Anonym said...

3,4 och 6 (den sistnämnda är delvis - jag ligger på sidan, men ganska rakt) - alltså helt rätt gissat. Bau! /Mamsen

 

Skicka en kommentar

<< Home