2007-10-20

Lördagsjobb

På onsdag ska jag ta en tur med snabbtåget ner till Taiwans andra största stad Kaohsiung och hålla en presentation om Sverige. Den ska vara lång, på kinesiska och inför en publik på 60 lärare. Man skulle kunna säga att jag är lite nervös... Mest för att jag inte haft tid att förbereda mig än. Alltså vigs denna helg åt presentationsförfattande, powerpoint-joxande och föreläsningsövande.

Skrivande tarvar rätt miljö och därför drog jag ner till området runt universitetet Shida och det medelhavsdoftande Vino Vino. Lite senare slöt Tove upp och vi avnjöt en tidig middag på den utsökta terassen. Äntligen kunde jag lyfta blicken från datorskärmen och titta lite på omgivningen. Och en byracka med kli på ryggen och höstens hittills största huvudtratt:



(Det här blev för övrigt bloggens första video... Förhoppningsvis blir det inte den bästa)

1 Comments:

At 21:38, Anonymous Anonym said...

Hej Lotta!

Jag ser att Du har det bra och att Du har mycket att stå i.
Vi läser Di blogg och föler hur Du har det. Längtar tills nästa gång Du kommer till Stockholm.
Elin och Viktor var såååååå nöjda med vistelsen hos Dig .

Tusen Kramar Faster i Stockholm

 

Skicka en kommentar

<< Home