2006-10-05

Indiskt i Xiamen

Igår kväll blev det indiskt på stans enda restaurang för denna kryddiga mat: Samrat eller Indiano John's. Ni tror kanske att jag skojar, men restaurangen heter båda dessa saker. Dess innehavare är en smärt indisk kille som brukade hänga ganska mycket på Uffes innan han och Uffe blev ovänner (på drinkares vis). Vi kallar honom Indiana John, men vad han egentligen heter är jag inte så säker på. Igår var det första gången jag gick med till restaurangen, och det visade sig att den faktiskt heter Indiano Johns... Och Indiano själv har klippt av sig håret och blonderat det.

Det är indiska kockar som lagar maten och den är riktigt god. Dessutom sitter man i bekväma soffor med orientaliska kuddar, vilket är perfekt när man ätit sig sprängfylld och lite slapp.


Charlotta (Jonahs kollega på Kinaresor), jag, Jonah och Björn



Allt är väldigt snyggt på Indiano John's, förutom den här elinstallationen precis vid den lilla dammen under trappan. Uttagen sitter tio centimeter ovanför vattenytan...

1 Comments:

At 16:13, Blogger Line said...

Hit vill jag också gå! Men bara om vattennivån i Xiamen inte stiger avsevärt...

 

Skicka en kommentar

<< Home