2006-10-11

Mjölkte och fnattig katt

Det var skönt att komma hem till Bujiantian, stanna till vid den nya baobing/mjölkte-baren längre ner på gatan och köpa med sig en kall mjölkte med extra mycket gelépärlor:


I förgrunden en kopp mjölkte (ståendes på vår säng med den praktiska bambumattan som gör att hela kroppen är randig när man vaknar, men som effektivt motverkar svettning). I bakgrunden en konfunderad kise. Och allra längst bak, vagt återspeglad i balkongdörren, en fotograferande Lotta lika böjd som Ringaren i Notre Dame.


Finn ett fel (katt med fnatt) och försök lista ut hur hon kom upp dit.

4 Comments:

At 04:48, Blogger Linda Unnhem said...

Vid en mycket trevlig middag hemma hos K-dude och hans kärlek ikväll slänger Patrick plötsligt ur sig: "Det är så trevligt med Lottas nya blogg. Verkligen fin med mycket bilder, och dessutom uppdaterar hon ofta." Haha, tänker jag, den gamle ironikern strikes again. Men då mitt "nej, det var ett tag sedan man läste något från henne" följs av två par förvånade ögon inser jag mitt gigantiska misstag - jag hade ju glömt att du har en ny blogg och mitt uppdateringsprogram har bara kollat din gamla! Big mistake. Men nu har jag läst ikapp och jag instämmer: Den är väldigt trevlig. Och tack för bröllopsgratulationerna! Kram!

 
At 09:31, Blogger Lotta said...

Jag hade precis samma problem med Lines blogg i våras, varenda gång jag öppnade sidan fanns ett inlägg från den sista april och det verkade som att hon aldrig skrev... Och fakiskt, även när jag har uppdaterat min egen blogg måste jag radera cache-minnet för att ändringarna ska synas när jag går in där själv. Skumt.

Men trevligt att du gillar den :-)

 
At 17:58, Blogger Line said...

Jag gissar på upphopp (oerhört skickligt) via den där grejen bredvid/framför dörren. Alternativt helikopter eller förvandling till superkatt vid fullmåne.

 
At 18:05, Blogger Lotta said...

Precis, hon hoppade upp via bokhyllan. Hon kan även klättra ända upp på gallerdörren, men därifrån är det ganska svårt att göra hoppet upp på dörren.

 

Skicka en kommentar

<< Home