2006-11-19

Helgliv

Igår tog jag ännu en tur till Östra Fredsgatan och Angelas utställning; denna gång med Yahan som sällskap. Angela höll ett föredrag om Sydafrika som jag inte ville missa. Även denna gång bjöds det på afrikanska kakor, roibuste (som jag insett är riktigt gott) och afrikanskt kaffe. Angela visade ett hundratal bilder från Sydafrika och pratade på ett ledigt och improviserat sätt om sina upplevelser, som är rikliga efter nästan tjugo års tidvis boende där. Hon brinner verkligen för att sprida mer kunskap om Afrika.

Jag hann tyvärr inte höra slut på föredraget eftersom jag var tvungen att handla lite inför min inflyttningfest senare under kvällen. Det blev förresten en liten, men trevlig tillställning med sex-sju personer och ännu fler vodkadrinkar.


Ännu en tavla av Angela.

Igår hölls det fler festligheter på annat håll, och av mycket större karaktär - Niklas och Lindas bröllopsfest i Malmö! Än en gång har jag missat en stor tilldragelse; förra sommaren var det farmors 90-årsfest, och nu storebrors bröllop. Det är vid sådana här tillfällen saknaden efter familjen känns som mest. Nästa gång det är stor fest ska jag göra allt för att kunna vara med!
Förresten så verkade festen ha blivit lyckad - jag fick rapporter per telefon i går natt och via sms i morse. Enligt ryktet ska till och med farmor ha svängt runt ordentligt på dansgolvet. Jag ser fram emot riktigt många bilder på bloggen, Linda och Niklas!

3 Comments:

At 17:56, Anonymous Anonym said...

Hej Lotti festen igår var kanon Farmor var i topptrim

 
At 23:57, Anonymous Anonym said...

Ja, det var inte bara Farmor som var i topptrim - det var nog de flesta. Men, det kan ju inte bli annat med superb mat, trevliga människor och häftig dans...

 
At 23:58, Anonymous Anonym said...

Ja, det var inte bara Farmor som var i topptrim - det var nog de flesta. Men, det kan ju inte bli annat med superb mat, trevliga människor och häftig dans...

 

Skicka en kommentar

<< Home