2006-11-16

Skossorna

Jag hade egentligen tänkt blogga igår, men så funkade min dvd-spelare till datorn inte och jag blev så sur att jag... somnade på soffan klockan halv tio.

Så ni får höra om min affärsidé nu istället:
På mild skånska kallas den "Aldrig mera räligt obekväma klackaskor" och den går ut på att när man köpt ett par pumps som är sådär liiiite för små, kan man hyra en tjej eller kille som går in skorna. Det tar väl ca en vecka, sedan är de perfekt uppmjukade. Inte snedgångna som secondhandskor, bara bekväma och fortfarande nya.

I brist på uppmjukare går jag in mina egna skor. It's a dirty job, but somebody's gotta do it.

3 Comments:

At 01:27, Anonymous Anonym said...

Stumpan! Jag vet preciiiis hur det känns - för jäkligt, helt enkelt! Men, håll ut. Ett litet tips - har du strumpor på dej? Brukar gå bättre då. /Mamsen

 
At 04:33, Anonymous Anonym said...

Ska man va´fin, får man lida pi´n. Kämpa på! Lisbeth

 
At 12:56, Anonymous Anonym said...

Strumpor har jag, och det är tusen gånger bättre än utan... Och pin lider jag! Fast det går bättre och bättre.

Jag tror att fötterna anpassar sig efter de smala skorna, så det blir väl lättare och lättare.

Eller så kommer det alltid kännas som att jag har inbundna fötter...

 

Skicka en kommentar

<< Home