2006-11-23

Kattlängtan

Björne skickade några bilder från nya lägenheten i Xiamen; han flyttade i förra veckan. Det ser verkligen otroligt fint ut, fast jag var nästan mer intresserad av bilderna på Zhuxi. Nu när hon är innerstadskatt har hon börjat bära halsband... Och så pratar hon tydligen mycket på sistone. Kanske om mig?

Jag snackade med några andra katter idag, i en av (ras)kattaffärerna på vägen mellan jobbet och hemmet. Det är en farlig väg att gå - jag är ibland väldigt, väldigt frestad att gå in och köpa en kise. Men, det vore nog inte så bra med en liten kattunge hemma i lägenheten när jag är borta hela dagen. Så än så länge nöjer jag mig vid att gå in och gosa lite med katterna i burarna. Idag fick jag syn på en långhårig och väldigt trubbnosad sak. Eftersom Herr Trubbnos såg ut att vara runt ett år gammal frågade jag butiksägaren vad han gjorde i affären. Det visade sig att han hade problem med nysningar - han var sjuk som liten katt och antagligen är hans nos lite skadad inuti. Givetvis är det inte många som vill ha en tvångsmässigt nysande katt hemma, och butiken ger bort honom till den som vill ha honom. Stackars Herr Trubbnos! Inte bara nyser han, utan han är även riktigt ful (på ett rastypiskt vis). Jag hoppas verkligen att han blir upphittad av någon. Själv funderade jag lite på det, men står än så länge fast vid kattförbudet för mig själv. Det är inte så enkelt att ersätta Zhuxi.

3 Comments:

At 21:41, Anonymous Anonym said...

Förstår din kattlängtan, men herr trubbnos kanske lever jättelänge och var ska han ta vägen efter du lämnat Taipei en vacker dag? En GAMMAL trubbnosig nysande kise är ännu mindre värd...när kommer du hem för utbildning i Sverige? /L (jag kan inte kommentera med mitt vanliga namn eftersom du inte har Betaversionen av blogger. Så skaffa! ;))

 
At 22:04, Blogger Lotta said...

Kanske skaffar jag Beta-version av bloggen istället för en nysande ungkarlskatt. Ja, det gör jag! Fast senare ;)

 
At 22:13, Anonymous Anonym said...

Haha, låter bra. Men Betaversionen är också lite nysig, buggig, från och till! Däremot inte trubbnosig. ;)

 

Skicka en kommentar

<< Home