2006-11-23

Sent ute

Det verkar nästan som att jag försöker skjuta upp packandet inför Vietnamresan imorgon bitti, så som jag sitter och bloggar. Jag ska gå hemifrån klockan fem och dela taxi med två arbetskamrater. Har jag packat? Nej. Har jag ens tvättat allt jag behöver ha med mig? Ja, fast först för en halvtimme sedan. Jag får nog föna det torrt innan jag går och lägger mig...

Imorgon åker alltså hela kontoret till Ho Chi Min-city i Vietnam för fyra dagars konferens, möten och samvaro. De svenska Asienkontoren ska samlas. Det ska bli spännande, både att se Vietnam för första gången och att lära känna folk från de andra kontoren. Fast jag hoppas att föredragen och seminaren inte blir alltför långdragna... Lite fritid skulle sitta bra.

Fast nu - dags att ta tag i packningen.

4 Comments:

At 21:43, Anonymous Anonym said...

Ha en riktigt bra resa dit! Det vietnamesiska köket är inte så illa väl? /Line

 
At 22:03, Blogger Lotta said...

Jag har pinsamt lite erfarenhet av det, men på något sätt klingar "vietnamesiskt krubb" ganska fint!

 
At 22:34, Blogger Konsultpappan (K-dude) said...

När du skall åka hem: På flygplatsen, precis utanför ingången, finns en butik som säljer gansks mycket musik. Där kan man plocka upp Vietnams motsvarigheter til Britney, Take That och Wienersängerknaben.

Min favorit är Quang Dungs skiva Em. Tänk Darin, fast illa.

 
At 22:40, Blogger Lotta said...

Tack för tipset. Fast jag tror att jag kör på deras Wienersängerknaben istället för Darin. Som ju redan är illa i sig, let alone i vietnamesisk tappning.

 

Skicka en kommentar

<< Home