2007-01-12

Snabba ryck

Min internetuppkoppling började strula i veckan. Eller strula förresten, den lade av helt. Möjligtvis kan det ha haft något att göra med att jag ständigt snubblade över och trampade på den trassliga hög på golvet som bestod av förlängningssladd, internetsladd, modem, telefonsladd och två fördelardosor... Men det berättade jag såklart inte för Chunghwa Telecom, som kom och fixade problemet nästa dag eftersom jag hann stressa hem på lunchen. Jag kan rekommendera alla som är missnöjda med sin bredbandsleverantör i Sverige att flytta till Kina eller Taiwan - här får man hjälp direkt. I Xiamen tog det en dag att få bredband indraget i lägenheten (en snubbe kom och drog in en lång jäkla sladd genom ytterdörren. Så enkelt kan det också vara)... Här i Taipei tog det hela fyra dagar, men bara för att jag inte är hemma på dagarna och var tvungen att ta det på helgen.

En annan sak som går snabbt här är glasögon. Jag beställde i onsdags kväll och hämtade på lunchen idag. Imponerande tyckte jag, tills jag hörde att många optiker kan leverera samma dag som man beställer. Riktigt så akut var det inte för mig...


Jag körde på den i Taiwan så oerhört populära plastbågen. De flesta bär den i svart utförande, men jag valde vinrött. Med vitt mönster på sidan.

2 Comments:

At 23:24, Anonymous Anonym said...

Änteligen ett skriv från dej,har verkligen saknat rapport från din vardag. Snygga brillor , ä dom bara för syn skull antar att priset ä lite lägre än i Sverige / Pappsen

 
At 02:27, Anonymous Anonym said...

Lotta, du ser jättebra ut,lite allvarlig kanske. Men glasögonen är häftiga! Kanske är det värt att göra inköpet där, med tanke på våra priser!?`Kram Lisbeth

 

Skicka en kommentar

<< Home