2007-07-10

Hisskonster

Under en arbetsdag tillbringar jag en del tid i byggnadens hiss. Eftersom jag jobbar på elfte våningen och även de som jobbar på tredje och fjärde insisterar på att åka hiss, samt eftersom de flesta liksom jag verkar börja klockan nio på morgonen, får man ofta stanna på varje våning på väg upp.
Då har man en del tid att döda. Förutom att flytta sig strategiskt när människor bakom en ska ut, och att irritera sig på att många är så långsamma och får dörren att liksom halvstängas för att sedan öppnas igen, hinner man läsa reklamen på båda sidorna om dörrarna ett antal gånger. Så mycket annan underhållning finns inte (om man inte ska räkna det faktum att det ibland går att se upp under tjejernas kjolar när golvet är speciellt nybonat och glänsande, fast det ska man ju inte).


På höger sida denna eminenta reklam för cafét/restaurangen på första våningen. "Savoring delicious food is in vogue". Språkligt korrekt men så fullständigt corny att det känns som ren chinglish. Maten är för övrigt okej.


På vänster sida denna reklam för byggnadens blogg. "Put up your honey pet on the blog". Det måste man ju bara kolla in! En hel del av mina byggnadsgrannar har gjort sig besväret att blogga upp sina honey pets för att vinna priset för sötaste husdjur. Mest hundar, flera katter, men jag har mina egna favoriter:


Minigrisen (84 röster)


Monsterskalbaggen (12 röster)

Detta kan jämföras med oldschool-fin-bilden...

... som fått hela 5236 röster och såklart är vacker.

Men heja minigrisen och monsterskalbaggen!
Resultatet får vi se den 1 augusti.

7 Comments:

At 14:59, Blogger Line said...

Jag röstar nog också på grisen!

 
At 20:48, Anonymous Anonym said...

Vad har hänt med er två? Jag trodde ni var ena riktiga katt-tjejer båda två. /Berit

 
At 20:51, Blogger Lotta said...

Jo, men katterna har det för lätt för att de är så fina. Grisar och skalbaggar behöver vårt stöd mer!

 
At 21:34, Blogger Line said...

Precis, katter kommer undan med så mycket pga sitt utseende! De har hybris nog som det är!

 
At 14:50, Anonymous Anonym said...

Ok, förstår vad ni menar. Kanske nästa husdjur blir ett hängbukssvin.../Berit

 
At 19:30, Blogger Lotta said...

Go for it, morsan! Plats så det räcker har ni ju. Återstår bara att övertala pappsen...

 
At 20:13, Blogger Line said...

Kommer grisar och katter bra överens? Vem ska få ligga i Bertils knä? Delad vårdnad om knäet? Vad spännande!

 

Skicka en kommentar

<< Home